welcome....

Wednesday, July 22, 2009

Jom Makan Buah Tempatan

~Kembara masuk dusun...~

20 july 2009, disebabkan terlalu gian nak mkn buah, ari ni, aku ngan geng2 aku sekali ngan kaki's outdoor lain ke bukit ayer, perlis. perjalanan menyusuri hutan dan bukit bukau lebih kurang selama 1/2 jam juga melalui kebun2 dan dusun2..... begitu indah alam hijau ciptaan Tuhan.... sepanjang pendakian banyak view2 yg menarik n batu2 yg cantik... semua kembaraian x tlepas utk merakam sedikit dua kenangan utk disimpan.....



"akanku kuatkan kaki yang melangkah,
bila disapa duri yang menanti......"

mr meor a.k.a bro mafia and dot. dot. dot. ~ yang ni aku mmg x berkenan. kalu aku suruh kopekkn durian, haram x mau... tp............................................ jgn fikir bkn2...
positive thinking le.....
abg man ulu, ari ni bakat nyer mmg menyerlah... terkenal dikalangan kami time ni sbg boy.... boy, mmg rajin n peka dgn alam. sampai buah yg kami x nampak pun, dia boleh jumpa... bagus btul boy... panjat boy!!! buat turun yg masak tau!!!...
bro!!! org lain p mkn buah, hng p skodeng buat apa? hng snap apa tu bro??? hahaha... di samping kami tgk2 n mkn2 buah, kami amik kesempatan utk buat "Photo Hunt" bsama2 ngan geng2 "photogenik" ni... maklumlah, bila berada di alam yang hijau, banyak view yg menarik utk di snap. jd aku pun x lepaskan peluang utk ketik2 kamera yg ada... tp kamera aku, cap pinjam ngn org je.....

yg ni sempoi, org lain p cari durian hngpa duk sibok ngan mcm2 style.... xpa xpa, lain kali hng x payah p... hehehe.... tp ok lah, at least ada jgak penyeri dikalangan kami.... si ecah, ayu, n alya ni, mmg selalu mcm ni... p mana pun, ceria je... time survivor kat sedim ari tu pun, org lain moody sbb xleh tido, tp dia ni rileks je... hati kering betul... yg penting happy a.k.a. kanak2 riang....

ish.... dari mula sampai habis, asyik2 gambar hngpa je... gambar aku xde... lain kali malas lah aku nak jd photographer... aku pun nak jgk gambar, xda sapa yg nak amik.... sedih btul lah... tapi xpe, bersyukurlah sbb at least dapat jgak merasai ketenangan n kehijaun alam bersama rakan2..... kepada tuan punya dusun, terima kasih banyak2 kerana menjemput kami... lain kali, time sampai musim, jgn lupa ajak kami lg yer... (x malu...)

No comments: